A blog a Web log (webes napló) rövidítéseként jött létre, és olyan webes felületet jelent, amely egy magánszemély vagy csoport, intézmény naplóját, véleményét, nézeteit bizonyos témákban tartalmazza. A bejegyzések általában kronológiai sorrendben követik egymást, ebben hasonlít a papíralapú naplókhoz, feljegyzésekhez.
A céges blogok az 1990-es években kezdtek terjedni, amikor egyes játékfejleszt?k ilyen formában jelentettek be a legújabb játékváltozatokat és kiegészítéseket. Azóta pedig ez bevett szokássá vált az online vállalkozások esetében. A blogolás a 2000-es évek elejét?l kezd széles körben elterjedni, az olyan nagy blogszolgáltatóknak köszönhet?en, mint a Blogger (2003-tól a Google tulajdona), a a MySpace, az MSN Spaces. A blogolás kezdetben a hagyományos újságírás és a híroldalak mellett folyik, de egyre nyilvánvalóbb, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni, ezért a hagyományos hírszolgáltatók és a közéleti blogok egyre inkább összeolvadnak, és egymást kiegészít? tartalmakat hoznak létre (Magyarországon j ó példa erre az Index és a Blog.hu keveredése, összekapcsolódása). S?t, ma már az is bevett szokás, hogy egy cég vagy intézmény bloggereket alkalmaz, és velük íratja tematikus bejegyzéseit. Így a blogolás az online marketing és arculatkialakítás szerves részévé vált. Emellett a civil társadalomban is betöltött szerepe is nagyon fontos: számos kezdeményezésr?l, eseményr?l a médiától független blogokon olvashatunk bejegyzéseket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése